Ik heb mijn betaalkaart in de biljettenautomaat gestoken. Wat nu?

Uw kaart wordt vernietigd. Gelieve een nieuwe aan te vragen bij uw bank.

Algemeen
Mijn cash geld werd ingeslikt. Wat nu?

Heeft u geprobeerd om een ticketje te nemen? Hier staat namelijk een 6-cijferige code op waarmee u opnieuw kunt tanken. Deze code is gedurende 30 dagen geldig in het tankstation waar u uw geld bent verloren. Om de tegoedbon te gebruiken kiest u de optie cash, maar steekt u geen geld in. Nadien kiest u uw product en pompnummer en vult u de 6-cijferige code in. U kunt nu tanken. Heeft u geen ticketje kunnen nemen of werk het nog altijd niet? Neem dan contact op met één van de AVIA-kantoren of vul een klachtenbriefje in.

Algemeen
Waarom is er 125/250/375 euro van mijn rekening gegaan?

Wanneer u gaat tanken wordt er pas op het moment dat u het pistool terug steekt bepaald voor welk bedrag u heeft getankt. Aangezien uw bank dus niet op voorhand weet voor welk bedrag u zal tanken, reserveert ze een som van 125, 250 of 375 euro. Bij Belgische kaarten wordt deze som bijna onmiddellijk terug vrij gezet, maar bij buitenlandse kaarten kan dit soms 5 tot 10 dagen duren. Indien het bedrag na deze tijd niet is teruggestort, neemt u best contact op met uw bank.

Algemeen
Ik zou graag een factuur ontvangen? Wat moet ik hiervoor doen?

U kunt uw betaalkaart koppelen aan het online portaal van Smart Reporting. Dit is een zeer veilige applicatie van Atos Worldline. Eens u bent ingeschreven worden uw tankbeurten met de geregistreerde kaarten bijgehouden en ontvangt u maandelijks een factuur. U kunt trouwens ook facturen verkrijgen van tankbeurten voor uw inschrijving (tot 1 jaar terug). Ga hiervoor naar het menu ‘factuur aanvragen’ en vink de kaart en periode aan waarvoor u een factuur wenst. Deze wordt dan bij de eerstvolgende facturatie toegevoegd. Indien u facturen wenst van cash transacties dient u contact op te nemen met één van de AVIA-kantoren.

Algemeen
Ik krijg geen facturen meer van mijn tankbeurten via Smart Reporting. Hoe komt dit?

Indien u een nieuwe kaart heeft moet u deze eerst toevoegen aan uw account. Van zodra deze geregistreerd staat krijgt u opnieuw uw facturen toe. U kijkt best ook altijd uw gegevens nog eens na. Indien u facturen wenst van tankbeurten die dateren van voor de inschrijving of registratie van uw kaart, dient u deze aan te vragen bij het menu ‘factuur aanvragen’. U vinkt de kaart en periode aan waarvoor u een factuur wenst te ontvangen. Deze ontvangt u dan bij de eerstvolgende facturatie.

Algemeen
Waar kan ik gasolie extra, petroleum, LPG of adblue verkrijgen?

Hiervoor verwijzen we graag naar deze pagina.

Algemeen
Hoe kan ik een tankkaart aanvragen?

Enkel professionelen kunnen een tankkaart aanvragen. Dat kan via deze link, per telefoon of per mail. Om uw aanvraag per telefoon of mail te kunnen verwerken hebben wij uw BTW-nummer nodig en het aantal kaarten dat u wenst aan te vragen.

Tankkaart
Kan ik een een AVIA-tankkaart bekomen als particulier?

Neen, enkel bedrijven met een geldige BTW-nummer kunnen een tankkaart aanvragen.

Tankkaart
Kan ik de pincode van mijn tankkaart wijzigen?

Neen, om veiligheidsredenen is dit niet mogelijk.

Tankkaart
Kan ik onbeperkt tanken?

Elke AVIA tankkaart heeft om veiligheidsredenen een maximale limiet per dag, week of maand. Neem contact op met uw AVIA-kantoor indien u deze limiet wenst te wijzigen.

Tankkaart
Welke voordelen zijn verbonden aan een AVIA-tankkaart?
  • Extra korting op de officiële prijs
  • Een maandelijkse afrekening waarop u alle details van uw tankbeurten ziet
  • Tijdsbesparing dankzij het betalen via domiciliëring
  • Veilig tanken dankzij een tanklimiet of aangeven soort brandstof en een unieke code

Wenst u hierover meer info? Contacteer ons gerust.

Tankkaart
Hoe kan ik een extra/nieuwe AVIA-tankkaart bekomen?

Neem contact op met uw AVIA-kantoor of stuur een e-mail naar [email protected]

Tankkaart
Waar kan ik met mijn AVIA-tankkaart tanken?

Bij alle Belgische tankstations van AVIA, Gabriëls en Lukoil

Tankkaart
Ik ben mijn tankkaart verloren / mijn tankkaart is gestolen. Wat nu?

Geef het verlies van uw kaart onmiddellijk aan bij AVIA of blokkeer uw kaart via CARDSTOP op het nummer 078 170 170. Vraag daarna een nieuwe aan bij uw AVIA-kantoor.

Tankkaart
Ik weet de code van mijn kaart niet meer. Wat nu?

U zal een nieuwe kaart moeten aanvragen met een nieuwe code. Neem hiervoor contact op met uw AVIA-kantoor.

Tankkaart
Ik heb 3x de foute code ingevoerd. Wat nu?

Als u de pincode van de kaart nog kent, kan deze gereset worden. Neem hiervoor contact op met uw AVIA-kantoor. Na ongeveer een uur kunt u opnieuw tanken. Code vergeten? Dan zal u een nieuwe kaart moeten aanvragen met een nieuwe code.

Tankkaart
Kan ik via overschrijving betalen als ik een tankkaart wens aan te vragen?

Neen, er wordt enkel via domiciliëring gewerkt.

Tankkaart
Kan de aanbieding naar een andere datum worden verplaatst indien dit mij beter uitkomt?

Neen, de domiciliering wordt de eerste werkdag van de maand aangeboden.

Tankkaart
Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen (adres, e-mail, telefoon, …)

Neem contact op met uw AVIA-kantoor.

Tankkaart
De melding “saldo ontoereikend” verschijnt op de betaalterminal. Wat nu?

Dit wil zeggen dat de limiet van uw tankkaart bereikt is. Neem contact op met uw AVIA-kantoor indien u deze wenst te wijzigen.

Tankkaart
Kan ik met de AVIA tankkaart ook in het buitenland tanken?

Onze AVIA tankkaart is een nationale tankkaart en werkt dus enkel binnen België.

Tankkaart
Hoe kan ik toegang verkrijgen tot Mijn Avia?

Professionele klanten met een AVIA-kaart kunnen via Mijn Avia een login aanvragen.

Tankkaart

Partners

Belgomazout

D'Herbouvillekaai 100, 2020 Antwerpen
03 244 92 00

Belgomine

Wilfordkaai 43, 9140 Temse
03 771 38 01

Tankterminal

Dijkstraat 9, 9160 Lokeren
011 31 21 19